Eelajaloolised Kalendrid
Apr 14th, 2015 by Antti Loodus
Eelajaloolised kalendrid aitavad kinnitada Pühakirja pärast ajalugu. Nad tunnistavad u 6000 aastasest ajaloost, mis ühtib ka Piibelliku maailmakäsitlusega.
Hiina kalender, näiteks, on u aastas 4704. Tundub, et ta lähtub kas Noa enda või tema poja Seemi sündimise momendist. Hiina ürgne tsivilisatsioon algas sellest hetkest.
Mitte ainult kultuurid, vaid erinevad inimkooslused (ühiskonnad), püüdlevad ajaloolise stabiilsuse poole. Nad püüdvad jätta muljet „pikast ajaloolisest pärandist“. Mineviku kangelaslik rõhutamine on paljude rahvaste jaoks identiteedi küsimus.
Analoogse näite võib tuua katoliku kirikust, kes tahab enda usaldusväärsust tõsta sellega, et püüab näidata paavstide järgnevust alates Peetrusest endast. Pikaealisus jätab mulje autoriteetsusest ja ajaloolisest järjepidevusest. Ka firmad püüavad jätta muljet, et nad on tegutsenud juba „sajandeid“.
Enda auväärsemaks tegemine toimus seega nii minevikus, kui toimub ka täna. Egiptlased tahavad näida „eakamatena“ kui teised riigid või rahvad. On see siis tõde? Sumerlased, näiteks, kirjeldavad oma valitsejate „tuhandete aastaseid“ elu pikkusi. Iseenesest on see huvitav liialdus, arvestades uputuse-eelseid patriarhide eluigasid, kes elasid kuni 950 aastasteks.
Paul Abramson
Usk ja Teadus
teadus.usk.ee
Lisa kommentaar
Kirjuta kommentaar. Kommeteerimisel jäta meelde, et see on selle kodulehe külalisteraamat, kuhu on oodatud vaid väärikad sissekanded ja positiivne tagasiside. Kõik kommentaarid vaadatakse enne üle ja sobivusel lisatakse blogilehele. Lisatakse vaid Ees- ja Perenimega asjalikud kommentaarid. Ateistlik evolutsiooni propaganda, oma sügavad kahtlused, liberaalteoloogia, iroonia ja pilge jms. pole mõtet üldse lisada, kasuta selleks teisi väljuneid.